LET OP: zorgvuldig doorlezen!

Aangepaste trainingen in de periode van 20 juli t/m 28 augustus
Vanaf maandag 20 juli t/m vrijdag 28 augustus zijn er aangepaste trainingen, zodat jullie je conditie toch op peil kunnen houden tijdens de zomerperiode. We trainen deze periode alleen op de dinsdag en de donderdag avond van 19.30 – 20.30.
In de bijlage vinden jullie de exacte data van deze trainingsmomenten.

Voor deze trainingsmomenten maken we geen indeling. Indien je normaal gesproken 1 keer per week traint mag je op 1 van beide dagen komen zwemmen. Je mag zelf weten op welke dag je komt! Als je normaal gesproken 2 keer per week traint mag je op beide dagen komen zwemmen.
Je hoeft je voor deze trainingen niet aan- of af te melden.

Vanaf maandag 31 augustus starten onze reguliere trainingen weer!

Trainingstijden en indeling.

Door de maatregelen kunnen er minder personen tegelijk gebruikmaken van het zwembad, daarom is het nu belangrijk dat je alleen komt trainen op de moment waarop je bent ingedeeld. In de bijlage vindt je de verdeling. Ruilen kan dus niet zo maar.
Bij vragen of opmerkingen over de indeling neem je contact op met Michelle Lieftink – Strijkert; trainers@dehokseberg.nl
We starten met de volgende trainingstijden:

 

Dag: Tijd Groep
Dinsdag 19:30 uur tot 20: 30 uur Jeugd, 13+, en de Jeugd t/m 12 jaar (die het hoge tarief betalen).
Woensdag 18:30 uur tot 19:15 uur Jeugd t/m 12 jaar (de leden die het lage tarief betalen).
Donderdag 19:30 uur tot 20:30 uur Masters
Vrijdag 19:30 uur tot 20:30 uur Jeugd, 13+, en de Jeugd t/m 12 jaar (die het hoge tarief betalen).

 

Toegang en voor aanvang van de training:

Om onze leden en de gasten van het zwembad niet op één plek tegelijk te laten samenkomen, maken wij dit seizoen gebruik van een andere toegang, namelijk het hek naast het draaihek (punt 1 op de foto). Hieronder staan de stappen genoemd hoe we de training starten:

  1. Je trekt je zwembroek/zwempak thuis aan en doet je kleding daaroverheen.
  2. Je komt via de ingang (punt 1) binnen. Op zijn vroegst doe je dit 5 minuten voor aanvang van de training.
    Wanneer ouders hun kinderen brengen, dan laten ze hun kind achter bij het hek, en worden opgevangen door de trainers. Toeschouwers zijn niet toegestaan.
  3. Je loopt door naar punt 2, daar trek je de bovenkleding uit, neem dus eventueel een badjas/grote handdoek en slippers mee om even om je heen te slaan wanneer het koud is.
  4. Wanneer je kind toch nog geholpen moet worden bij uit- en aankleden, geef dit dan vooraf aan bij trainers@dehokseberg.nl ivm het aantal personen moet daar namelijk rekening mee gehouden worden.
  5. Wanneer het tijd is, lopen we om het gebouw heen naar het zwembad toe (pijl op de foto), daar leggen we de tassen langs de muur van het gebouw en starten de training.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tijdens de gehele training:

  • Zwemmers en trainers houden voorafgaand en na afloop van de training 1,5 meter afstand van elkaar.
    (Uitgezonderd kinderen t/m 17 jaar).
  • Tijdens het zwemmen is 1,5 meter afstand niet meer noodzakelijk, maar proberen we dit zo veel mogelijk toe te passen.
  • Kinderen t/m 17 jaar mogen wel dichterbij elkaar komen, maar houden wel 1,5 meter afstand van de trainers en/of zwemmers die ouder zijn dan 18 jaar.

 

Na de training:

  • Zwemmers kleden zich direct om in de kleedruimtes.
  • Er kan geen gebruik worden gemaakt van de douches.
  • Kleedruimtes zijn om-en-om afgesloten, gebruik alleen de genummerde kleedhokjes.
  • Wanneer er niet voldoende kleedruimtes zijn maken we pas gebruik van de groepskleedruimtes.
    In de groepskleedruimtes mogen maximaal 5 personen.
  • We vragen kinderen van 13 en ouder om ons mee te helpen met het reinigen van de hokjes na afloop.
  • Volwassen zwemmers maken hun eigen kleedhokje schoon na gebruik.
  • Tijdens de training leggen we hier meer over uit.
  • We vertrekken weer via het Hek (punt 1 op de foto).
  • Ouders die hun kinderen komen ophalen, doen dit zo stipt mogelijk en wachten bij het hek.
    Wederom: heeft je kind hulp nodig bij het aankleden? Overleg dit vooraf!

 

Algemene regels:

  • Je komt alleen trainen op het moment waarop je bent ingedeeld.
  • Je volgt zo stipt mogelijk de routes, en de weides zijn niet toegankelijk.
  • Voor de training en bij thuiskomst was je je handen
  • Je neemt je eigen gevulde waterfles mee.
  • Toiletbezoeken zo veel mogelijk thuis.
  • Geen handen schudden, hoesten en niezen in de elleboog en het gebruik van papieren zakdoeken.
  • Je blijft thuis wanneer:
    • Je last hebt van neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts. Je blijft ook thuis wanneer iemand thuis koorts heeft (vanaf 38 graden) of benauwdheidsklachten. Wanneer iedereen 24 uur geen klachten meer heeft gehad, mag je weer naar buiten.
    • Wanneer iemand thuis besmet is met het coronavirus (en positief getest), blijf je 14 dagen thuis. In al deze gevallen kom je dus ook niet naar de training!
  • Je volgt altijd de instructies van de trainers en/of zwembadpersoneel op.

 

Tot slot: in de eerste weken bekijken we hoe deze opzet verloopt, het kan zijn dat we aanpassingen moeten doen.
Ook wanneer er veranderingen zijn in de overheidsmaatregelen kan het zijn dat we de regels moeten aanpassen.

 

Vragen?

Heb je vragen? Neem contact op met Michelle Lieftink -Strijkert via trainers@dehokseberg.nl